Hot

Zo maak je je koffie gezonder

Het nieuwe jaar is alweer een tijdje gaande en mogelijk ben je een van de vele die van die onrealistische doelen heeft gesteld om gewicht te verliezen, meer te bewegen of meer geld te besparen. Klinkt het bekend in de oren? Wat als we je vertelde dat dit allemaal beter haalbaar is door de manier waarop je koffie drinkt aan te passen? Geloof je ons?

Je doet er goed aan om het te geloven, want het is waar. In dit artikel zullen we je vertellen hoe je een gezondere en gelukkigere levensstijl kan leiden door de manier waarop je koffie drinkt aan te passen. Kleine gewoontes die je dagelijks herhaalt kunnen uitstekende resultaten op de lange termijn bereiken. Door een paar dingen te veranderen die je dagelijks doet, kan je dus een grote impact hebben op je gezondheid en een gelukkiger en langer leven leiden. Laten we eens beginnen met je koffie. Neem eens een kijkje naar de onderstaande simpele keuzes om je dag goed te beginnen met een gezond kopje koffie.

 

Haal de suiker uit je koffie

Als je maar één ding wilt veranderen aan je koffie, dan zou dit het zeker weten moeten zijn. Vraag je je wel eens af waarom die verrukkelijke koffiedrankjes in cafés meer dan 500 calorieën bevatten? Het is simpel, die verrukkelijke siroop die ze in je drankje gieten zit vol met suiker. Word het niet eens tijd dat we afstand nemen van de calorieën en voor iets meer klassiek kiezen?

Zorg er ook voor dat je erg voorzichtig bent met alternatieven voor suiker, aangezien verscheidene van deze chemicaliën en hormonen bevatten die zeker weten niet gezond voor je zijn. De beste keuze is helemaal geen suiker en we weten dat dit moeilijk is, maar je zal ons op de lange termijn zeker bedanken. Mocht je toch een zoetstof willen gebruiken kies dan voor stevia, zuivere honing of een paar druppels vanille extract.

 

Blijf van de melk af

Geen melk in de koffie, zijn jullie wel goed bij je hoofd? Ja we menen dit serieus. De koffiemelk die we in de supermarkt komen zit vol met vet en ook al gebruik je er waarschijnlijk niet veel van loopt dit na een paar kopjes al aardig op. Je kan veel beter ongezoete amandel- of kokosmelk kopen, wat twee geweldige alternatieven zijn die erg goed samen gaan met koffie en je een rijke notige aroma geven.

Koffie drinken

 

Kies voor de donkere geroosterde soort

Nieuwe onderzoeken in moleculaire voeding en voedselonderzoek hebben ontdekt dat donkere geroosterde koffie bloedwaarden van de antioxidanten vitamine E en glutathion effectiever herstelt dan lichte geroosterde koffie. De donkere variant zorgde ook voor een significante daling van het lichaamsgewicht bij vrijwilligers met obesitas en dit is iets wat de lichte soort niet deed.

Donkere geroosterde koffie helpt je om gewicht te verliezen en voorkomt cellen die kanker veroorzaken. Heb je nog meer redenen nodig om over te stappen? Kies dus snel voor de donkere geroosterde soort.

We hopen dat je genoten hebt van onze tips om je koffie gezonder te maken. Zoals we in het begin al zeiden kunnen een aantal kleine veranderingen een enorme impact hebben op je gezondheid en levensstijl. Heb je een andere manier om je koffie gezonder te maken? Laat het ons hieronder weten.

We will be happy to see your thoughts

Wat is jouw mening?

Search